Za učenike I i III godine Tehničke škole, smerovi: Mašinski tehničar za kompjutersko konstruisanje; Tehničar drumskog saobraćaja; Vozač motornih vozila

четвртак, 10. септембар 2009.

Struktura C pograma

#include <biblioteka>
#define konstanta

void main()
{

deklarisanje promenljivih
naredbe

}

Na početku SVAKOG programa u C se poziva biblioteka stdio.h , koja omogućava ispisivanje teksta na ekranu.

#include < stdio.h >
Ona, ujedno, omogućava izvođenje aritmetičkih operacija (sabiranje, oduzimanje, množenje, delenje).
Za složenije matematičke izraze, potrebno je pozvati biblioteku math.h, takođe, naredbom #include
U tom slučaju bi na početku programa stajalo:
#include
#include
________________________

PRIMER:
Napisati program koji izračunava obim kruga za zadati poluprečnik.

Algoritam:
- pozovi stdio.h
- definiši konstantu PI
- glavna funkcija programa je void main()
- "otvori" funkciju ( { (
- poluprečnik r i obim O su decimalni brojevi (tip float )
- izračunaj obim po formuli O=2*r*PI
- prikaži obim
- sačekaj pritisak na taster ENTER ( getch() )
- zatvori funkciju ( } )



#include
#define PI 3.14
void main()
{
float r,O;
r=5;
O=2*r*PI;
printf("Obim kruznice je %f\n", O);
getch();
}


___________________________________________________________________

Нема коментара:

Постави коментар